Looking for the latest stories? We're now at cironline.org

Corrections, clarifications and editor's notes

California Watch strives for accuracy and fairness in all its reports and welcomes information on errors that need to be corrected. Email us at editors@californiawatch.org.

May 3, 2013

Clarification: A story about legislation to crack down on illegal medical spas has been updated to reflect that Dana Elise Payinda owned Laser Solutions at the time she was charged with practicing medicine without a license.

March 19, 2013

Correction: A Q and A about what's driving the privatization of public transit misstated an effect of Nassau County outsourcing its transit. Service was cut. 

Feb. 1, 2013

Correction: A story about capital appreciation bonds issued by California school districts misstated the timeframe for data taken from the state treasurer when discussing financial firms; it should have been since 2008. The story had also misstated the amount of money underwriter Piper Jaffray was paid during this period; it should have been $31.4 million.

Nov. 28, 2012

Correction: A story about pastors challenging an IRS rule with partisan talk misstated Larry Ihrig's position on the election. He did not support Mitt Romney from the pulpit.

Nov. 27, 2012

Correction: A story about San Francisco International Airport returning misspent stimulus funds misstated the name of the Transportation Security Administration. 

Nov. 26, 2012

Correction: A story about the collapse of the Vanguard Public Foundation misstated Janet Kranzberg's ties to Ecast. She was not an investor.

 

Nov. 9, 2012

Correction: A story about unspent bonds costing the state millions in interest payments misstated the location of the Jenner Headlands. 

Oct. 24, 2012

Correction: A story about Treasure Island residents voicing concerns over radiation misspelled the name of a co-founder of The Treasure Island Health Network. Her name is Kathryn Lundgren.

Oct. 3, 2012

Correction: A story about the Sierra Club targeting a lawmaker who wants to restore Hetch Hetchy misstated the Sierra Club’s position on a measure on the San Francisco municipal ballot that would require the city to plan for draining the reservoir. The club has taken no position.

Sept. 24, 2012

Correction: Because of inaccurate information provided by the San Francisco Police Department, stories about police arrest statistics on Aug. 14 and Aug. 21 incorrectly stated that the police department has underreported Asian arrestees as “other.” The department now says that it has classified all Asian arrestees as “Chinese.”

Sept. 20, 2012

Correction: A story about a court ruling ordering the release of uncensored developmental center records misstated the location of a developmental center that was issued a citation. It is in Santa Clara County.

Sept. 11, 2012

Clarification: A story about the Assembly killing a school seismic reform measure has been updated to reflect the fiscal year of the state architect's office's budget.

Aug. 31, 2012

Correction: A previous version of an article about charges against two former officials with the Office of Protective Services misspelled the name of the spokeswoman for the attorney general. Her name is Lynda Gledhill. 

Correction: A previous version of an article about a bill that would allow mobile home park residents who have been charged excessive water rates to seek restitution misstated the Western Manufactured Housing Communities Association's stance on the bill after it was amended.

Aug. 28, 2012

Clarification: An article about state legislation to remove the words "mental retardation" and "mentally retarded" from state regulations and publications has been updated to reflect that there are two bills on the subject of intellectual disabilities.

Aug. 27, 2012

Correction: A previous version of an article about legislation for a program to help doctors struggling with addictions misstated the organization seeking an amendment to the bill and the organization affiliated with Edward Howard. They are both the Center for Public Interest Law. 

Correction: A previous version of an article about an ex-San Francisco college official's fundraiser misstated the year of the state education bond campaign. It was 2006. 

Aug. 16, 2012

Correction: A previous version of an article about an upcoming Assembly vote on a school seismic safety bill misstated comments from Ben Golombek, spokesman for Assemblyman Felipe Fuentes. Golombek declined to comment on whether staff for the Assembly Appropriations Committee had specific recommendations for the bill.

Aug. 15, 2012

Correction: Due to inaccurate information provided by Sen. Leland Yee's office, a previous version of an article about a bill to make public records easier to search misstated Google and Microsoft's position on the legislation. The senator's office has been in contact with the two companies about the legislation.

Aug. 10, 2012

Correction: A previous version of an article about the cost of government retirees' health care benefits misstated when Senate President pro Tem Darrell Steinberg expects legislation on the handling of retiree payouts to be completed. He expects major legislation to be completed by the end of August.

Aug. 1, 2012

Clarification: An article about a Republican lawmaker's support to drain Hetch Hetchy Reservoir has been updated to clarify U.S. Rep. Dan Lungren campaign's perspective on endorsements from environmental groups. 

July 23, 2012

Correction: A previous version of an article about green home selling for more than nongreen homes, incorrectly stated the type of homes studied. Researchers studied data from a total of 1.6 million homes built and sold in the past five years. 

July 11, 2012

Correction: A previous version of an article about the city of Alameda's new zoning for apartments misidentified the president of Renewed Hope Housing Advocates. Her name is Laura Thomas.

Clarification: A previous version of an article about Berkeley Patients Group reported that it and Harborside Health Center have not reported staff salaries and compensation packages to city administrators. Medical marijuana dispensaries operating with local permits in Berkeley and Oakland are not required to routinely report them.

July 2, 2012

Correction: A previous version of an article about the state failing to collect up to $20.8 million lost to waste, fraud and other problems incorrectly stated the size of California's projected budget. It is $91.3 billion.

June 27, 2012

Correction: Due to incorrect information from BART, a previous version of an article about St. Andrew Missionary Baptist Church and private school misstated information about St. Andrew's BART donation solicitation permit. This month's permit was also given to Robert Lacy and allows fundraising from 5 to 8 p.m. at 15 stations, including in San Francisco.

June 19, 2012

Correction: A previous version of an article about California hospitals collecting duplicate payments for spinal surgeries named the wrong hospital that was one of the two that performed the most spinal surgeries qualifying for a pass-through payment in California in 2010. It is Tri-City Regional Medical Center in Hawaiian Gardens. 

June 15, 2012

Correction: Due to inaccurate data reported by the California HealthCare Foundation, a previous version of an article about cancer rates dropping among adults but rising among children misstated childhood cancer incidence and mortality rates. The number of new cases per 100,000 children was 17.8 in 2008, an increase of 15.6 percent from 1989 to 2008. Childhood mortality rates decreased 21.6 percent from 1989 to 2008. The mortality rate was 2.9 deaths per 100,000 children in 2008.

June 13, 2012

Clarification: An article about Richmond's proposed soda tax was updated to reflect that advocates want the tax measure to pay for obesity programs, rather than mandating such funding.

May 29, 2012

Clarification: A previous version of an article about renovations at California State University-owned presidential residences understated the amount Cal Poly San Luis Obispo spent on renovations to University House in 2011. The university spent $246,420. 

Correction: A previous version of an article about low-income children's access to health care incorrectly amended California Medical Association spokeswoman Molly Weedn’s statement on the frequency that physicians are reimbursed. Physicians can receive reimbursements as low as $18 to $20 per patient per visit.

May 15, 2012

Correction: A previous version of an article about stalled construction at a Los Gatos school district misstated the name of a school and gave an incorrect voter measure. Trustees are planning to transfer students to Fisher Middle School. Los Gatos voters approved a school bond in 2001.

April 8, 2012

Correction: A previous version of an article about a lack of public services in unincorporated communities misidentified the town of Woodside's incorporation status.

April 3, 2012

Clarification: In an article about an analysis of money spent on lobbying by biotech companies, information that some academic and nonprofit research institutes included in the analysis do not have industry ties or commercial aims came from the Sanford-Burnham Medical Research Center and the West Wireless Health Institute.

March 30, 2012

Correction: A previous version of an article about a bill to provide free meals for needy charter school students misstated the organizational structure of the Nevada City School of the Arts. It is a public benefit corporation.

March 26, 2012

Clarification: A sentence in a previous version of an article about unresolved seismic safety issues at schools has been reworded to clarify a state regulator's report of his visit to a manufacturing plant where prefabricated buildings were being constructed for the Santa Maria-Bonita School District.

Feb. 28, 2012

Correction: Due to mislabeled data provided by Headwaters Economics, a previous version of an article about timber payments that fund rural schools misstated the amount of timber California would have needed to cut in 2010 to generate revenue equal to its average receipts from 1980 to 2000. The number of sawmills in California has also been updated to reflect those that are large-scale and lumber-producing. This is a narrower definition than what the state uses for its data.

Jan. 30, 2012

Correction: A previous version of an article about an HIV prevention pill misstated the position of Veronica Miller, executive director of The Forum for Collaborative HIV Research, on the concerns related to the HIV prevention pill. She said that these concerns, while valid, can be managed through additional research and planning.

Jan. 5, 2012

Correction: A previous version of an article about unresolved seismic safety issues at schools gave an incorrect date for when David Tokofsky left the Los Angeles Unified School District's board. He served on the board through 2007. 

© 2013 California Watch   /  development:  Happy Snowman Tech   /  design: